.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عشریه خبر داد :
سرمایه‌گذار مرکز همایش‌های بین‌المللی در ساری مشخص شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران از مشخص شدن سرمایه‌گذار مرکز همایش‌های بین‌المللی و نمایشگاههای مرتبط با همایش در مرکز استان مازندران خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معدن مازندران، غلامرضا عشریه در چهارمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در سال جاری گفت: استان مازندران در حوزه تولید، اقتصاد و صنعت و معدن دارای مشکلات فراوانی است که نیاز است نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بیش از بیش در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از تولیدکنندگان و صنعت گران توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارگران بخشی از سرمایه کشور هستند، افزود: امروز در عصری قرار داریم که سرمایه‌گذاری یک حرکت مقدس محسوب می‌شود که می‌طلبد جایگاه سرمایه‌گذار در جامعه به خوبی تبیین شود.

عشریه ابراز داشت: فعالان بخش اقتصادی با تمام مشکلات امروز اقتصادی و تحریم‌ها بر کشور اعتقاد دارند که باید با تمام وجود برای امر تولید، اقتصاد و اشتغال جامعه تلاش کنند که این مهم بسیار با ارزش است.

 * ساخت مرکز نمایشگاهی ساری به‌ زودی

وی با بیان اینکه تمام مسئولان مازندران باید دید استانی داشته باشند و از نگاه منطقه‌ای دوری کنند، افزود: ساری مرکز استان متعلق به جای جای مازندران بوده و نیازمند حمایت دارد که اتاق بازرگانی به دلیل آنکه این شهرستان از وجود مرکز همایش‌های بین‌المللی محروم بود به سهم خود این موضوع را به طور جد پیگیری کرد و سرمایه‌گذار این پروژه نیز مشخص شد که امیدواریم به‌زودی شاهد شروع عملیات اجرایی ساخت آن برای استان باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه امروز در حوزه صادرات با تمام سختی‌های ممکن در تلاشیم تا بازارهای جدیدی را برای استان فراهم کنیم، گفت: با تمام اهتمام فعالان اقتصادی برای رونق تولید در سالی که به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، انتظار می‌رود مجموعه دستگاه‌های اجرایی مرتبط بیش از پیش برای تحقق این امر تلاش کنند.

این مسئول با بیان اینکه شاهد سنگ‌اندازی‌های پی در پی سیستم بانکی هستیم، ادامه داد: باید هرچه زودتر از سوی مسئولان دلسوز امر و نمایندگان مجلس برای برون رفت از این مشکل پیگیری شود.

 * راه‌اندازی کنسولگری قزاقستان در مازندران/ کار تعریف مناسب ندارد

عشریه از آمادگی سفیر قزاقستان برای راه‌اندازی کنسولگری این کشور در مرکز مازندران خبر داد و تصریح کرد: با ایجاد کنسولگری قزاقستان می‌طلبد خط پرواز ساری- آکتائو نیز راه‌اندازی شود که نیازمند پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات مناسب شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی خاطرنشان کرد: اتاق ساری پس از تهران نخستین اتاقی است که این شورا را در مازندران شروع کرد و در ارتباط با پیگیری پرونده‌های معوق بانکی تولیدکنندگان در سطح کشور مقام نخست را به خود اختصاص داد.

نماینده مردم شهرستان‌های قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همه مسئولان باید برای توسعه مازندران در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تلاش کنند، نداشتن تعریف صحیح از "کار" را یکی از مهم‌ترین مسائل امروز استان بیان کرد که نیازمند تأمل است.

 * غیرواقعی بودن آمار ایجاد اشتغال در مازندران

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: مسئولان ارشد استان در بحث اشتغال‌زایی آمار ایجاد 102 هزار شغل را اعلام می‌کنند در صورتی که ایجاد تنها 2 هزار شغل در استان نیز غیر واقع به نظر می رسد.

سید هادی حسینی همچنین از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان به عنوان مشاوران نمایندگان مازندران در خانه ملت نام برد و خاطرنشان کرد: نمایندگان استان در مجلس نهم آمادگی کامل برای تشکیل اتاق مشترک فکر برای توسعه مازندران دارند.

نماینده مردم ساری نیز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه نمایندگان استان در خانه ملت آمادگی دارند با تمام وجود برای توسعه و رفع مشکلات مازندران در خدمت مردم باشند، بر ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در اتاق بازرگانی تأکید کرد.

محمد دامادی همچنین موضوع رقابت دلارهای نفتی را یک از مشکلات امروز بخش صنعت عنوان کرد و گفت: صنعت ساختمان در کنار دیگر صنایع یکی از بخش‌های مهمی است که مغفول مانده و می‌طلبد به عنوان فرصت از آن به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به موضوع گردشگری افزود: در سال 1404 بر اساس برنامه باید 25 میلیون گردشگر جذب شود، اما امروز رشد حوزه گردشگری کشور رضایت‌بخش نیست و با توجه موقعیت‌های مناسب و استثنایی کشور به ویژه استان‌های شمالی و مازندران در حوزه گردشگری باید تلاش بیشتری برای بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های موجود این حوزه صورت گیرد.

امید حاجیان برنجستانکی نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران هم در این جلسه تشکیل نشست‌های مشترک بیشتری را میان اعضای هیئت نمایندگان اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی با نمایندگان مردم در خانه ملت برای توسعه مازندران خواستار شد.

محمدصادق نیکزاد عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مازندران هم در این جلسه با اعلام اینکه ماهیت اقتصادی مازندران دارای دوگانگی شخصیتی شده، عنوان کرد: هنوز مازندران درگیر بحث‌های کشاورزی و صنعت است و نه در بخش کشاورزی به توفیقاتی رسید و نه در بخش صنعت پیشرفت کرد.

وی وجود واحدهای صنعتی مادر را یکی دیگر از نیازهای اساسی مازندران در حوزه صنعت بیان کرد.

احمد اصغری‌قاجاری عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران و نایب رئیس اتاق اکوی کشور نیز در این جلسه توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی را نیازمند اصلاح نظام پرداخت تسهیلات بانک‌های داخلی دانست و یادآور شد: وجود نوسانات نرخ ارز ثبات قیمت را برای فروشنده نامشخص می‌کند و این نوسانات برای صادرکننده و واردکننده مناسب نیست.

وی با بیان اینکه مازندران با وجود زیرساخت‌های ریلی، دریایی، زمینی و هوایی با چالش‌های جدی روبه رو است، افزود: عدم حمل کالای کم وزن با کشتی، نبود بار هوایی به دلیل گرانی نرخ حمل و نقل، کمبود ناوگان حمل و نقل زمینی و کانتینری، نبود واگن کافی در استان برای حمل کالا مشکلات را صادرکنندگان و واردکنندگان دوچندان کرده است که باید برای توازن تجاری با کشورهای هدف همکاری‌های اقتصادی نسبت به تجهیز و توسعه آن صورت گیرد.

شمس‌علی هادی‌زاده معلم عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی ایران هم در این جلسه صنعت کشاورزی را یکی از مهم‌ترین صنایع دنیا دانست که از آن غافل شدیم.

وی ادامه داد: دنیای امروز به صنعت مهم کشاورزی روی آورده است به طور نمونه ترکیه افزایش 30 درصدی صادرات مرغ را در دستور کار خود قرار داده که می‌طلبد نمایندگان مازندران در خانه ملت بیش از پیش و آن طور که مورد انتظار برای صنعت با ارزش و ماندگار کشاورزی مازندران است، دلسوزانه تلاش کنند.

محمد کاوه عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری، سرمایه‌گذاری و نمایشگاهی اتاق مازندران نیز در این جلسه بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های نیروی انسانی استان برای توسعه مازندران تأکید کرد و گفت: گردشگری مازندران با تمام توانمندی‌هایش از کمبودهای خاصی رنج می‌برد که نیازمند حمایت جدی مسئولان امر است.

ابوالفضل مستشرق عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون بازرگانی و امور گمرکی اتاق مازندران هم در این جلسه حضور نیروهای جدید در مجلس نهم که دو سوم نمایندگان را تشکیل می‌دهند را از ویژگی‌های این دوره از مجلس دانست که امیدواریم با تلاش نیروهای تازه نفس شاهد توسعه بیشتر کشورمان و خدمت‌رسانی بهتر به مردم باشیم.

حسین هدایتی عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران هم در این جلسه با بیان اینکه صنایع غذایی شاهد افزایش 41 درصدی تورم در مقایسه با سال گذشته است، متذکر شد: اکنون در شرایط تحریم، قوانین مصوب شده در حوزه صنعت و معدن دست و پاگیر است که نیاز به اصلاح دارد.

محمد چلنگری عضو دیگر هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران نیز در این جلسه وجود پایانه حمل و نقل بین‌المللی را یکی از نیازهای ضروری استان مازندران دانست که باید نمایندگان مجلس برای راه‌اندازی این پایانه همت کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 تير 1391
به امید راه اندازی فوری محل دائمی نمایشگاهها و مرکز همایشهای مرکز استان که البته بدست بخش خصوصی انجام میشه
نا شناس 3 تير 1391
رئيس صنايع و معادن با اين همه كارشكنيش نتونست مانع احداث بشه.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.